a a a
 

SRC wint Europese award voor Influencer Certificaat

SRC wint Europese award voor Influencer Certificaat

Op 17 oktober jl. heeft de SRC in Londen de zilveren EASA best practice award in ontvangst mogen nemen voor het Influencer Certificaat.

Het gezamenlijke initiatief van DDMA, bvA en SRC heeft inmiddels tot ruim 1900 gecertificeerde influencers geleid die in het register op influencerregels.com zijn te vinden. De certificering biedt influencers de mogelijkheid om hun kennis en begrip van de regels rondom influencer marketing te vergroten en te laten zien dat ze op verantwoorde wijze reclame willen maken. De SRC monitort steekproefsgewijs of gecertificeerde influencers de regels naleven, en geeft advies als dat niet zo lijkt te zijn.

De European Advertising Standards AllianceĀ  (EASA) is de Europese koepel van zelfreguleringsorganisaties en wil met de uitreiking van de awards positieve aandacht geven aan opmerkelijke projecten in heel Europa die hebben bijgedragen aan de verbetering en ontwikkeling van zelfregulering in de reclame.

Interessant artikel?

Deel het met uw netwerk

Nederlandse Reclame Code

Hier vindt u de regels van de Nederlandse Reclame Code en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep.

Nederlandse Reclame Code
Bekijk de NRC