Per 1 september 2018 wordt Otto van der Harst de nieuwe directeur van de Stichting Reclame Code (SRC) en is daarmee de opvolger van Prisca Ancion-Kors die afscheid neemt van dit instituut.
Voorzitter Dick Molman:
“We waren op zoek naar een passende opvolger voor Prisca die een ongelooflijke bijdrage heeft geleverd aan de thans breed geaccepteerde en evenwichtige zelfregulering op het gebied van verantwoord reclame maken. We hebben die gevonden in Otto, een zeer ervaren en breed georiënteerde bestuurder met een achtergrond in zowel de reclame en communicatieadvies, als in de rol van adverteerder. In het sterk veranderende speelveld hebben we behoefte aan een brede kijk om ook in de toekomst relevant te zijn en te blijven en Otto gaat ons daarbij helpen.”
Otto van der Harst:
“De SRC biedt een fantastische uitdaging; ik ken de stichting en de problematiek redelijk goed uit mijn tijd in het bestuur tussen 2004 en 2014. Het is uitdagend om in de voetsporen te treden van Prisca Ancion-Kors met haar lange staat van dienst, maar ik ben vooral ook trots dat ik kan meehelpen om in het snel veranderende medialandschap, transparante en onafhankelijke zelfregulering gestalte te geven.”
De SRC legt zich toe op het bevorderen van verantwoord reclame maken in alle mogelijke vormen en doet dit door middel van de Nederlandse Reclame Code en een reeks van bijzondere reclamecodes gebonden aan branches, doelgroepen maar ook media. De stichting is voortgekomen uit de wens tot zelfregulering en werkt nauw samen met zowel adverteerders, media, communicatieadviesbureaus als ook consumentenorganisaties zoals de Consumentenbond.