a a a
 

Jubileum SRC: 60 jaar zelfregulering van reclame

Jubileum SRC: 60 jaar zelfregulering van reclame

Dit jaar bestaat de Stichting Reclame Code (SRC) 60 jaar. Daarom was de SRC host van de halfjaarlijkse vergadering van de European Advertising Standards Alliance (EASA) en was er op 17 juni jl. een congres in Beeld en Geluid waar het boek ‘Wat mocht, wat mag, what’s next? Reclame als spiegel van onze tijd‘ is gelanceerd. De auteurs Wilbert Schreurs en Doortje Smithuijsen waren op het congres aanwezig.

Verder gaf reclamerechtspecialist Ebba Hoogenraad deze dag een terugblik op enkele opmerkelijke uitspraken van de Reclame Code Commissie en lieten SRC-directeur Otto van der Harst, SRC-voorzitter Jacques Kuyf en Henriëtte van Swinderen van de bond van Adverteerders (bvA) hun licht schijnen over (het vertrouwen in) zelfregulering van reclame. Vanuit de adverteerders gaf Johan van der Zanden van Ahold Delhaize een blik op belangrijke ontwikkelingen in de marketingpraktijk en zijn visie op het belang van vertrouwen in reclame en de rol die zelfregulering daarbij speelt. Ook de samenwerking van de SRC met de toezichthouders Autoriteit Consument & Markt en Commissariaat voor de Media kwam aan bod, in een gesprek met Cateautje Hijmans van den Bergh (bestuurslid ACM) en Amma Asante (voorzitter CvdM). Tot slot hield demissionair staatssecretaris van OCW Fleur Gräper-van Koolwijk een toespraak en nam zij het eerste exemplaar van het jubileumboek in ontvangst.

Het boek is nu ook beschikbaar bij de boekhandel, en is naast een feest van herkenning ook een mooi testament van 60 jaar reclamecultuur in Nederland.

 

Interessant artikel?

Deel het met uw netwerk

Nederlandse Reclame Code

Hier vindt u de regels van de Nederlandse Reclame Code en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep.

Nederlandse Reclame Code
Bekijk de NRC