a a a
 

EASA publiceert ‘European Trends in Advertising Self-Regulation & Cross-Border Complaints’

EASA publiceert ‘European Trends in Advertising Self-Regulation & Cross-Border Complaints’

De Europese koepelorganisatie EASA (The European Advertising Standards Alliance) heeft het jaarlijks rapport gepubliceerd met daarin de verzamelde statistieken van alle Europese zusterorganisaties, waaronder de Stichting Reclame Code (SRC).

In ‘‘European Trends in Advertising Self-Regulation & Cross-Border Complaints’ staan onder meer analyses over de klachtenafhandeling, aanvragen van copy-advies en wordt melding gedaan van het aantal ‘cross-border complaints’.

Enkele cijfers uit dit rapport:

*56.863 klachten over 32.992 reclame-uitingen

* De meeste klachten gingen over ‘misleidende reclame’ (53% van de klachten), maar er waren ook veel klachten m.b.t. goede smaak en fatsoen (38% van de klachten)

* Over Digitale marketingcommunicatie werd in 2017 het meest geklaagd (57% van de klachten)

Bekijk voor meer informatie het  ‘European Trends in Advertising Self-Regulation & Cross-Border Complaints’ of ga naar de website van EASA.

Interessant artikel?

Deel het met uw netwerk

Nederlandse Reclame Code

Hier vindt u de regels van de Nederlandse Reclame Code en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep.

Nederlandse Reclame Code
Bekijk de NRC