19 juni 2017
Claim: “Nooit meer last van een slechte nachtrust, transpiratie en rug- of gewrichtsklachten” niet onderbouwd. De reclame waarmee Koopjedeal.nl in de krant een traagschuimmatras aanprijst, is misleidend. Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld in haar uitspraak van 19 juni 2017. Wanneer je een matras aanprijst dat er voor zorgt dat slaapproblemen, transpiratie-, rug- of...
11 mei 2017
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft vandaag haar onderzoeksresultaten gepubliceerd naar het gebruik van online reviews. De Stichting Reclame Code onderschrijft het belang van transparantie en betrouwbaarheid van online reviews die door adverteerders als reclame worden gebruikt. Online reviews kunnen een belangrijke rol spelen bij het aankoopbesluit van een consument. De Stichting Reclame Code...
20 april 2017
Sinds 2014 zijn er regels voor vloggers en content creators die via online videos reclame maken. Die staan in de Reclamecode Social Media. Deze code is in samenwerking met de Consumentenbond door het adverterend bedrijfsleven tot stand gebracht en maakt onderdeel uit van de Nederlandse Reclame Code. Daarbij staan transparantie en herkenbaarheid van reclame voorop....
De uitspraken van de (voorzitter van de) Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.
Hier vindt u de regels van de Nederlandse Reclame Code en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep.