a a a
 

RCC oordeelt over de wijze waarop Second Love reclame maakt; is niet het loket om de dienst als zodanig te (laten) verbieden

RCC oordeelt over de wijze waarop Second Love reclame maakt; is niet het loket om de dienst als zodanig te (laten) verbieden

Recent ontving de Reclame Code Commissie via een website een petitie waarin voornamelijk bezwaar is geuit tegen het bestaan van de datingsite Second Love en dat reclame daarvoor in strijd is met de goede smaak en het fatsoen.

De Reclame Code Commissie beoordeelt naar aanleiding van klachten of de inhoud van een reclame-uiting voldoet aan de regels van de Nederlandse Reclame Code, bijvoorbeeld of reclame misleidend is of in strijd is met de goede smaak en het fatsoen.

De petitie tegen de datingsite ziet echter niet zozeer op de inhoud of vorm van de reclame-uiting, maar op de mening dat het aanbieden van een dergelijke datingsite ongepast is. De Reclame Code Commissie benadrukt dat het niet wettelijk of anderszins verboden is om voor een datingsite als Second Love reclame te maken. De Reclame Code Commissie heeft na eerdere klachten over reclame-uitingen van Second Love geoordeeld dat de wijze waarop adverteerder haar diensten aanprijst tot nu toe de grens van het toelaatbare niet te buiten gaat.

Interessant artikel?

Deel het met uw netwerk

Nederlandse Reclame Code

Hier vindt u de regels van de Nederlandse Reclame Code en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep.

Nederlandse Reclame Code
Bekijk de NRC