a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.

62 Resultaten voor uw zoekopdracht "heineken"

Opnieuw zoeken

Dossiernr:

2023/00539

Datum:

07-02-2024

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een televisiereclame voor Dors bier van Jumbo. Daarin zegt de voice-over onder meer: “Bij Jumbo zijn we dol op hippe biertjes. Maar niet op wat ze kosten. (..) Kees en Job brouwen ons bekroonde Dors bier (...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2023/00234

Datum:

14-08-2023

Uitspraak:

RCC (gedeeltelijke) toewijzing zonder aanbeveling

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een uiting op de website van Heineken Nederland (https://www.heineken.com/nl/nl/ons-verhaal/duurzaamheid). In de uiting zijn een glas en een flesje Heineken bier afgebeeld, met daarbij de tekst “Ons nieuwst...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2021/00335

Datum:

16-08-2021

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft de (onder andere) via YouTube verspreide commercial van Heineken, die begint met de tekst “The Night is Young”. Vervolgens is een (buiten)discotheek te zien waar ouderen met elkaar dansen, flirten en Hein...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2021/00335/A

Datum:

16-08-2021

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft de (onder andere) via YouTube verspreide commercial van Heineken, die begint met de tekst “The Night is Young”. Vervolgens is een (buiten)discotheek te zien waar ouderen met elkaar dansen, flirten en Hein...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2021/00335/B

Datum:

16-08-2021

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft de via social media verspreide commercial van Heineken, die begint met de tekst “The Night is Young”. Vervolgens is een (buiten)discotheek te zien waar ouderen met elkaar dansen, flirten en Heineken bier ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2020/00321

Datum:

19-08-2020

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Prijs(vermelding)

Medium:

Ongeadresseerd drukwerk

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een reclamefolder van Dirk met aanbiedingen die geldig waren in de periode van 12 juli 2020 tot en met 18 juli 2020, voor zover daarin de volgende aanbieding voor bier stond: “2 halen = 1 betalen 2 voor...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2020/00077

Datum:

07-04-2020

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Misleiding Prijs(vermelding)

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden uiting Het betreft een uiting op www.jumbo.com, over een kortingsactie van Jumbo.  Daarin staat onder meer: “De actie loopt van 20 januari t/m 18 februari 2020. Een actiecode is géén garantie op een ticket. Je bent pas verzekerd van...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2019/00544

Datum:

10-10-2019

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Detailhandel

Motivatie:

Misleiding Prijs(vermelding)

Medium:

Ongeadresseerd drukwerk

Detailhandel
De bestreden reclame-uiting Het betreft een folder van Dirk, voor zover daarin (bovenaan de pagina staat): “2 HALEN = 1 BETALEN”. Daaronder staat, naast een afbeelding van twee 6-packs Heineken (“0,0% Pilsener” en Pilsener): “2 voor van 8,5...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2018/00647

Datum:

13-09-2018

Uitspraak:

dVAF (directe Voorzitters Afwijzing)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een televisiecommercial voor Heineken 0.0% (alcoholvrij bier). In de reclame is te zien dat een man, zittend achter het stuur van een geparkeerde cabriolet, een flesje bier drinkt. Een politieagent loopt op de ...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2018/00500

Datum:

15-08-2018

Uitspraak:

VT voor zover nodig

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Prijs(vermelding)

Medium:

Overige

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een “Proef nu” flyer die door middel van een elastiek aan het schap was bevestigd. Op de flyer staat onder meer: “Ontvang nu 50% cashback! op een 6-pack Heineken 0.0 1. Koop een 6-pack Heineke...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2018/00225

Datum:

15-05-2018

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Reizen en toerisme

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Reizen en toerisme
De bestreden reclame-uiting Het betreft een uiting op https://hollandpass.com. Daarin staat onder de aanhef “What is the Holland Pass?” onder meer: “Iconic Spots | Significant Savings | Wonderful Experieces Number 1 City Pass – Holland Pa...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2018/00203

Datum:

30-04-2018

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een filmpje, geplaatst op YouTube, Twitter en Facebook. Daarin is -kort samengevat- het volgende te zien. De vader en zus van shorttrack-schaatser Sjinkie Knegt zitten op de bank van een, naar later blijkt, in ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00873 - CVB

Datum:

29-03-2018

Uitspraak:

CVB Aanbeveling Bevestigd (=Aanbeveling)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Sponsoring

Voeding en drank
Het College van beroep [29 maart 2018] De bestreden uiting, de beslissing van de Commissie en de grieven De klacht is gericht tegen de tekst “wijnvoordeel.nl” op de shirts van korfballers van korfbalvereniging LDOK. De Commissie heeft, uitgaand...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2017/00781

Datum:

13-12-2017

Uitspraak:

VT zonder aanbeveling

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Verpakking en etikettering

Voeding en drank
De bestreden promotie Het betreft een kartonnen ‘koffertje’ met op de voorzijde vakantiefoto’s en het woord/beeldmerk CenterParcs, en op de achterzijde een “Reiskoffer spel” met eveneens het merk CenterParcs. Het Reiskoffer spel is een bord...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00324

Datum:

24-05-2017

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft de televisiecommercial van Heineken met de titel ‘Uitgesteld genot’, waarin Brand Pilsener wordt aangeprezen. In de commercial worden in slow motion beelden getoond van een man op een zonnig terras die een ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00078

Datum:

21-02-2017

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Overige

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft de plaatsing van een aantal kratten Amstel bier in de vorm van een stadion, met in het midden, op een groen veld met witte lijnen, 11 blikjes en 11 flesjes Amstel bier en aan de rand van dat veld, tegen elkaar ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2016/00964

Datum:

13-12-2016

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Verpakking en etikettering

Voeding en drank
De klacht STAP maakt bezwaar tegen de wijze waarop bierkratten in een Albert Heijn supermarkt in Maarsenbroek waren geplaatst. Deze plaatsing kan als volgt worden beschreven. Het betreft 49 Heineken kratjes bij de ingang van de supermarkt. De kratjes...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2016/00649

Datum:

13-10-2016

Uitspraak:

VT zonder aanbeveling

Product/dienst:

Elektronische apparaten

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Elektronische apparaten
De bestreden reclame-uitingen Het betreft: 1)  de website www.samsung.com voor zover daarop staat: “Olympische Spelen voor het eerst en exclusief met Samsung in VR By Samsung Nederland 29.07.2016” “Hoe bekijk ik de Olympische Spelen in VR? Om ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2014/00660

Datum:

06-03-2015

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uitingDe procedure Op 24 november 2014 heeft de Reclame Code Commissie (hierna: de Commissie) in dit dossier een tussenbeslissing genomen. Voor de inhoud daarvan wordt verwezen naar de kopie van die beslissing, gehecht aan deze u...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2014/00335

Datum:

27-05-2014

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting Het betreft de televisiecommercial met als thema “Vier de Oranjekoorts”. In deze commercial is een carnavalsoptocht te zien met daarbij een wagen van Heineken. Vervolgens spelen zich in hoog tempo diverse gebeurtenisse...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2013/00466

Datum:

18-07-2013

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

detailhandel (supermarkt etc.)

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Ongeadresseerd drukwerk

detailhandel (supermarkt etc.)
De bestreden reclame-uiting   Het betreft adverteerders huis aan huis verspreide folder met aanbiedingen “Geldig in week19  (zondag 5 t/m zaterdag 11 mei 2013)” waarin met betrekking tot enkele producten gesteld wordt “Dit product is nergens ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2013/00294

Datum:

23-07-2013

Uitspraak:

CVB Aanbeveling (gedeeltelijk) Bevestigd (=Aanbeveling (gedeeltelijk))

Product/dienst:

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft een advertentie voor de “Star Bottle” van Heineken op de buitenzijde van de omslag (voor- en achterkant) van het dagblad Spits van 28 maart 2013 en op de binnenzijde van de omslag (alleen voorkant).  ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2012/00758-I

Datum:

21-12-2012

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken
De bestreden uiting   De klacht is gericht tegen -naar klager stelt-: “diverse reclame uitingen van Heineken Nederland, samen te vatten onder de noemer ‘Holland Heineken House’, tijdens de Olympische Spelen in Londen”, die -samengevat- werde...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2012/00265

Datum:

15-05-2012

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
De bestreden uiting   Het betreft een uitzending door LOS van het programma ‘Sportcafé’.   De klacht   De klacht luidt – samengevat – als volgt.   Gedurende de gehele uitzending zijn Amstel bier, Heineken bier, flessen wijn en ee...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2012/00060

Datum:

23-02-2012

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

(Financiele) dienstverlening

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

(Financiele) dienstverlening
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een televisiereclame waarin bij beelden van werkzaamheden in binnen- en buitenland van 4 klanten van ABN AMRO, te weten FloraHolland, Heineken, chipmaker NXP en Dockwise Yacht Transport wordt gezegd: “Wete...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2011/00708

Datum:

24-08-2011

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een twitterbericht dat op 21 juli 2011 is verzonden vanaf het twitteraccount Heineken_NL met de tekst: “Ik drink alleen Heineken bier op dagen die eindigen op een ‘-g’. – http://moby.to/yup0bg” De ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2011/00624

Datum:

26-07-2011

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Buitenreclame

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een abri-afiiche waarop onder de woorden “KOUD, KOUDER, EXTRA COLD” een glas Heineken bier is afgebeeld, in de vorm van -zoals klager stelt- een Cornetto ijsje.   De klacht   Uit de bestreden uiting va...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2010/00724

Datum:

16-12-2010

Uitspraak:

CVB Aanbeveling Bevestigd (gedeeltelijk) (=Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Buitenreclame

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft reclameborden langs hockeyveld 1, hockeyveld 2 en voetbalveld 1 van SV Kampong te Utrecht die het logo van adverteerder tonen.   Het betreft voorts de website www.stickweb.nl van SV Kampong Hockey met daa...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2010/00571

Datum:

07-09-2010

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Alcoholhoudende dranken
  De bestreden uitingen   Het betreft de volgende situaties dan wel uitingen ten tijde van de huldiging op 13 juli 2010 van het Nederlandse voetbalelftal ter ere van het behalen van de tweede plaats bij het WK voetbal 2010:   1. Op de boot waarmee...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2010/00504

Datum:

21-07-2010

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Alcoholhoudende dranken
  De bestreden uiting   Het betreft een advertentie in de Metro van 2 juli 2010, geplaatst in verband met de WK voetbalwedstrijd tussen Nederland en Brazilië, die op die dag plaatsvond.   Onder een gevuld glas Heineken bier staat de tekst:   “...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2010/00457

Datum:

21-07-2010

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Alcoholhoudende dranken
De bestreden uiting   Het betreft de zogenoemde ‘Heineken Pletterpet’, een WK-gadget dat in de supermarkten bij 8 blikjes Heineken te koop is.   Voorts betreft het een televisiecommercial, waarin de ‘Pletterpet’ wordt geïntroduceerd en ged...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00898

Datum:

11-02-2010

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een reclamefolder van C1000 van week 47, 2009. Bij een afbeelding van twee gestapelde kratten Heineken en Grolsch staat de volgende tekst: ‘Heineken of Grolsch bier alle varianten krat 24 flesjes á 30...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00809

Datum:

21-12-2009

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Buitenreclame

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft het feit dat Heineken sponsor is van het A-jeugdvoetbaltoernooi te Terborg. Dit blijkt uit onder meer uit informatie op de website www.terborgtoernooi.nl. Daarop zijn foto’s te zien van sponsorborden lan...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00808

Datum:

21-12-2009

Uitspraak:

Aanbeveling (Gedeeltelijk)

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Buitenreclame

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting   Het betreft het feit dat Heineken sponsor is van het jeugdvoetbaltoernooi Eurovoetbal. Dit blijkt onder meer uit een door klager overgelegde afbeelding van de sponsorborden langs het veld van het evenement met daarop de...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00688

Datum:

26-11-2009

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Overige

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting   Het betreft de etikettering van de alcoholhoudende drank ‘Jillz’ van Heineken. Op de voorkant van de fles staat onder meer: ‘5% vol.’ en ‘Jillz sparkling Cider Blend 5% vol.’. Op de achterkant van de fles st...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00626

Datum:

29-03-2010

Uitspraak:

Bevestiging Beslissing RCC

Product/dienst:

(Tele) communicatie technologie

Motivatie:

Inbreuk merk

Medium:

Digitale marketing communicatie

(Tele) communicatie technologie
De bestreden reclame-uiting   Het betreft de website www.heineken.nl voor zover het betreft het onderdeel “muziekagenda” op deze website, te vinden op www.heineken.nl/muziekagenda, alsmede de infor­matie over optredens en muziekevenementen van ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00534

Datum:

03-09-2009

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een televisiecommercial voor Heineken bier waarin een aantal mannen aan het dansen is op het nummer “U can’t touch this” van McHammer. Nadat de muziek is gestopt, loopt een man naar de muziekspeler en ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00434

Datum:

29-07-2009

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft de volgende uitingen van Stichting Studentencafé de Beurs: 1)   De aankondiging van de Aftertoetsborrel op www.studentencafedebeurs.nl.       In deze aankondiging staat onder meer: “Aftertoet...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00414

Datum:

05-11-2009

Uitspraak:

Bevestiging Beslissing RCC

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Ongeadresseerd drukwerk

Alcoholhoudende dranken
De bestreden uiting   Het betreft een advertentie in de Allerhande van 18 mei 2009 voor de alcoholhoudende dranken ‘Jillz’ en ‘Strongbow Gold’. In de advertentie staat de tekst: “Ontdek cider, ‘t verfrist!’   De klacht   Alcoholhoude...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00332

Datum:

30-06-2009

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting   Het betreft de website www.heineken.nl. Op deze website stond een aankondiging van de zogenaamde Apenkooi actie die op 30 april 2009 van 12.00 tot 21.00 uur in Amsterdam  heeft plaatsgevon­den. Bij deze actie stond on...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/08.0222

Datum:

04-12-2008

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een televisiecommercial van Heineken Nederland BV met de zogenaamde Heineken E-Squad.In het eerste deel zie je groene auto’s (een soort politieauto’s) met zwaailicht en sirene en mannen en vrouwen in groene uniformen en ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/1552/07.0422

Datum:

06-11-2008

Uitspraak:

vernietiging aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een advertentie van Expert Groep op www.expert.nl waarin onder meer een Krups Beertender wordt aangeboden voor de prijs van € 159,–. Bij deze prijs is rekening gehouden met de restitutie door Krups van een bedrag van...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/1551/07.0340

Datum:

20-11-2008

Uitspraak:

bevestiging aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een folder van De Harense Smid, waarin onder meer een Krups Beertender B90 wordt aangeboden voor de prijs van € 159,–. Bij deze prijs is rekening gehouden met de restitutie door Krups van een bedrag van € 20,–...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/08.0365

Datum:

15-09-2008

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een flyer voor het drankje Jillz van Heineken Nederland, met daarop de tekst “Jillz is sprankelend fris, doordrinkbaar en bestaat uit natuurlijke ingrediënten”. Een kopie van de bestreden reclame-uiting is aan deze besl...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/08.0354

Datum:

15-09-2008

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft de website www.heinekendecity.nl van Heineken Nederland, waarop onder meer een foto te zien is van een catamaran met daarop het logo van Heineken. De klachtOp de website van adverteerder kan men ee...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/208.0310

Datum:

25-08-2008

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft het feit dat op 27 juni 2008 een Fris-feest wordt gehouden in de (door Heineken Nederland gesponsorde) “Heineken Music Hall”.De websites www.wijzijnfris.nl en www.heineken-music-hall.nl en van de flyer waarin het concert...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/08.0301

Datum:

12-08-2008

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een filmpje op YouTube en (de link naar dat filmpje op) de website van Club BeerTender (www.beertender.nl) van Heineken Nederland BV, waarin de 24-jarige Jeroen Zweers is te zien die als winnaar van de “Ultieme Mannenkick...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/08.0045

Datum:

18-03-2008

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een advertentie van C1000 waarin in het kader van de “Matsweken bij C1000” onder het motto “3=2 Mats” drie kratten Heineken bier worden aangeboden waarvan de “3e gratis” is. De klacht De...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/07.0656

Datum:

22-01-2008

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft de websitepagina www.beertender.nl van Heineken Nederland, waarop men zich kan registreren als lid van Club BeerTender en de pagina waarop “De Silver Member privileges” en ”De Gold Member privileges” staan. ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/07.0654

Datum:

16-01-2008

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft de website www.kiekieris.nl van Kiekieris, waarop onder andere staat: “Heineken Night Met Happy half hours Grootste groep? Gratis 20 liter bier!” De klachtHet adverteren met gratis bier is in st...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/07.0627

Datum:

13-01-2008

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een televisiereclame van Heineken Nederland BV, waarin op verschillende plaatsen in de wereld mensen worden getoond die slapen terwijl zij onder andere in een stadion zitten, tegen een danspartner aanhangen, op een biljartta...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/1529/07.0723

Datum:

17-06-2008

Uitspraak:

vernietiging afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft de volgende uitingen binnen of buiten de Heineken Music Hall tijdens het concert “So you wannabe a popstar” d.d. 8 december 2007: a. De naam “Heineken Music Hall” op de voorzijde van het gebouw en op alle glazen deu...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/08.0087

Datum:

15-04-2008

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft de aanbieding in het Bonuskrantje van Albert Heijn voor “Heineken pils”, “3 halen=2 betalen”. De klacht De aankoop van 3 kratten in één keer stimuleert tot overmatige alcoholconsumptie. Ui...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/1511/07.0419

Datum:

13-03-2008

Uitspraak:

bevestiging aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een folder van Blokker Nederland B.V., waarin onder meer een Krups Beertender wordt aangeboden en waarin onder meer staat: “Gratis Heineken fustje t.w.v. 25 euro” en “zie de actievoorwaarden op www.beertender.nl”. ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2007/07.0419

Datum:

13-12-2007

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een folder van Blokker Nederland B.V., waarin onder meer een Krups Beertender wordt aangeboden en waarin onder meer staat: “Gratis Heineken fustje t.w.v. 25 euro” en “zie de actievoorwaarden op www.beertender.nl”. ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2007/07.0440

Datum:

14-09-2007

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een folder van Scheer & Foppen, waarin onder meer een Krups BeerTender wordt aangeboden. In dit aanbod staat: “€ 45,- Vaderdagvoordeel Bij aankoop van een BeerTender. *Kijk voor de actievoorwaarden op de actiecoupon ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2007/07.427

Datum:

06-09-2007

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft een televisiereclame voor Brand bier van Heineken Nederlands Beheer B.V., waarin wordt gezegd:“In Limburg is echt iedereen welkom. Maar niet als je de smaak van Brand bier wilt veranderen. Maaswater in plaats van bronwater...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2007/07.0341

Datum:

06-08-2007

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft de website www.beertender.nl van Heineken Nederland B.V., waarop onder meer staat: “Koop in juni een Beertender en ontvang (…) een gratis fust naar keuze”. De klachtDe uiting is in strijd met ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2007/07.0316-II

Datum:

23-08-2007

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft de website www.vvruinen.nl van Voetbalvereniging Ruinen, hierna Ruinen, en Heineken Nederland, hierna Heineken, waarop reclame wordt gemaakt voor Amstel SuperPingels en waarop men, onder het kopje “Pils pingels in kantine...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2007/07.0316-I

Datum:

23-08-2007

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft de wijze waarop op de website www.amstelsuperpingels.nl het door Heineken Nederland opgezette spaarprogramma Amstel SuperPingels wordt aangeprezen.In het kader van dit spaarprogramma kunnen, door bier te drinken en online ga...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2007/07.0315

Datum:

02-08-2007

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft de website www.amstelsuperpingels.nl van Heineken Nederland B.V. indien men hiernaar wordt doorgeleid via de link van adverteerder op de website www.voetbal.nl. De klacht Op www.voetbal.nl wordt rec...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2007/1459/07.0011

Datum:

19-06-2007

Uitspraak:

bevestiging afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft de website www.Amstel Gold Race.nl van Stichting Amstel Gold Race, waarop onder meer een foto staat van een wielrenner met een shirt waarop het logo van Stichting Amstel Gold Race staat dat bestaat uit de woorden “Amstel G...
Bekijk uitspraak