a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.

13 Resultaten voor uw zoekopdracht "infrarood"

Opnieuw zoeken

Dossiernr:

2024/00085

Datum:

26-03-2024

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Vastgoed

Motivatie:

Misleiding Beschikbaarheid

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Vastgoed
De bestreden reclame-uiting Het betreft de website loffts-chalets.nl, voor zover daarop een “LOFFTS Alm Dream 12 x 4.5 m’’ chalet werd aangeboden voor een prijs van €94.500 met een foto van het betreffende chalet. Hierbij staat de volgende ...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2023/00020

Datum:

25-04-2023

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Huishouden en inrichting
De bestreden reclame-uitingen Het betreft twee ‘dagdeals’ van Koopjedeal in een dagbladadvertentie van 15 december 2022, te weten de aanbieding van een “slimme design torenkachel” en “slimme infrarood paneelverwarming”. Bij de afbeeldin...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2022/00447

Datum:

25-01-2023

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Huishouden en inrichting
De bestreden reclame-uiting Het betreft een aanbieding van een “Eurom split-unit airco MDA Woods-18 5200 W inclusief montage”, die klager in juli 2022 op de website van Gamma zag. In de “Algemene informatie” over het apparaat staat onder me...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2021/00589

Datum:

19-04-2022

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing) (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Huishouden en inrichting
De bestreden reclame-uitingen Het betreft twee commercials van Tel Sell, waarin de volgende producten worden aangeprezen: Uiting A:          een videocommercial over de Livington Instant Heater.                        ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2020/00176

Datum:

09-06-2020

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting Het betreft de op 28 maart 2020 door klager per e-mail ontvangen nieuwsbrief van Saunaconnect. De weergegeven naam, als afzender van de e-mail, is: “UW INFRAROODSAUNA TEGEN CORONA <e-mailadres>” met de onder...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2019/00344

Datum:

01-07-2019

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Huishouden en inrichting
De bestreden reclame-uitingen Het betreft de website van adverteerder (“een specialist in infrafroodverwarming”) www.enthus.nl, meer in het bijzonder de volgende teksten op deze website: I. “Infrarood straling is gezond en heeft een positieve i...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2018/00039

Datum:

20-03-2018

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Nutsvoorzieningen

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Digitale marketing communicatie

Nutsvoorzieningen
De bestreden reclame-uitingen Het betreft 5 uitingen op de website www.thuisbaas.nl. 1. Onder het kopje “Onze Missie” staat: “De gevolgen van klimaatverandering zijn wereldwijd zichtbaar. Er zijn bosbranden door extreme droogte, overstromingen,...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/01192

Datum:

04-02-2016

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Detailhandel

Motivatie:

Herkenbaarheid reclame

Medium:

Digitale marketing communicatie

Detailhandel
De bestreden uiting Het betreft een uiting op www.tubantia.nl. Daarin staat onder de aanhef “Kerstbomen redden Twentse reekalfjes” onder meer: “Geplaatst op 27 november 2015; Laatste update 27 november, 10:52; HENGELO – Wie in december voor 1...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2014/00474

Datum:

26-08-2014

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misl. Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting Het betreft een aanbieding op de website www.groupon.nl met de volgende aanhef: “€ 29,99 voor een Infrared Body Wrap om 1200 kcal te verbranden bij Beauty Vibes”. Hieronder staat onder meer: “Highlights • Beauty ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2012/00904

Datum:

21-11-2012

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Kleding, schoenen en accessoires

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Kleding, schoenen en accessoires
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een televisiecommercial van adverteerder waarin een aluminium portemonnee wordt aangeprezen met onder andere de mededeling dat deze bescherming biedt tegen infrarode stralen waarmee gegevens van passen en cr...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2012/00516

Datum:

16-07-2012

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misl. Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting   Het betreft reclame voor het product “Infrarooddeken”.   Daarin staat onder het kopje “Voordelen infrarood” onder meer: “Het grote voordeel van de infrarooddeken is de doeltreffende ontgifting. Naast water be...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2011/00480

Datum:

06-07-2011

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Misl. Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft de homepagina van de website www. bellyattack.nl en de via een link op deze homepagina te bereiken folder op de pagina http://www.bellyattack.nl/0195_0002%203Luik folder_DEF.pdf. In deze uitingen wordt de ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2011/00470

Datum:

04-07-2011

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Misl. Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uitingen   Het betreft de website www.betterbelly.nl waar de infrarood tailleband Better Belly wordt aangeprezen op de subpagina’s met als onderwerp (A) “Better Belly”, (B) “Methode” en (C) “Positieve effecten” en ...
Bekijk uitspraak