De bestreden reclame-uiting
Het betreft de website loffts-chalets.nl, voor zover daarop een “LOFFTS Alm Dream 12 x 4.5 m’’ chalet werd aangeboden voor een prijs van €94.500 met een foto van het betreffende chalet. Hierbij staat de volgende ...
Bekijk uitspraak
De bestreden reclame-uitingen
Het betreft twee ‘dagdeals’ van Koopjedeal in een dagbladadvertentie van 15 december 2022, te weten de aanbieding van een “slimme design torenkachel” en “slimme infrarood paneelverwarming”.
Bij de afbeeldin...
Bekijk uitspraak
De bestreden reclame-uiting
Het betreft een aanbieding van een “Eurom split-unit airco MDA Woods-18 5200 W inclusief montage”, die klager in juli 2022 op de website van Gamma zag. In de “Algemene informatie” over het apparaat staat onder me...
Bekijk uitspraak
De bestreden reclame-uitingen
Het betreft twee commercials van Tel Sell, waarin de volgende producten worden aangeprezen:
Uiting A: een videocommercial over de Livington Instant Heater.
...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2020/00176
Datum:
09-06-2020
Uitspraak:
Aanbeveling
Product/dienst:
Gezondheid
Motivatie:
Misleiding Voornaamste kenmerken product
Medium:
Digitale Marketing Communicatie
Gezondheid
De bestreden reclame-uiting
Het betreft de op 28 maart 2020 door klager per e-mail ontvangen nieuwsbrief van Saunaconnect. De weergegeven naam, als afzender van de e-mail, is: “UW INFRAROODSAUNA TEGEN CORONA <e-mailadres>” met de onder...
Bekijk uitspraak
De bestreden reclame-uitingen
Het betreft de website van adverteerder (“een specialist in infrafroodverwarming”) www.enthus.nl, meer in het bijzonder de volgende teksten op deze website:
I. “Infrarood straling is gezond en heeft een positieve i...
Bekijk uitspraak
De bestreden reclame-uitingen
Het betreft 5 uitingen op de website www.thuisbaas.nl.
1. Onder het kopje “Onze Missie” staat:
“De gevolgen van klimaatverandering zijn wereldwijd zichtbaar. Er zijn bosbranden door extreme droogte, overstromingen,...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2015/01192
Datum:
04-02-2016
Uitspraak:
Afwijzing
Product/dienst:
Detailhandel
Motivatie:
Herkenbaarheid reclame
Medium:
Digitale marketing communicatie
Detailhandel
De bestreden uiting
Het betreft een uiting op www.tubantia.nl. Daarin staat onder de aanhef “Kerstbomen redden Twentse reekalfjes” onder meer:
“Geplaatst op 27 november 2015; Laatste update 27 november, 10:52;
HENGELO – Wie in december voor 1...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2014/00474
Datum:
26-08-2014
Uitspraak:
Aanbeveling
Product/dienst:
Gezondheid
Motivatie:
Misl. Voornaamste kenmerken product
Medium:
Digitale marketing communicatie
Gezondheid
De bestreden reclame-uiting
Het betreft een aanbieding op de website www.groupon.nl met de volgende aanhef:
“€ 29,99 voor een Infrared Body Wrap om 1200 kcal te verbranden bij Beauty Vibes”.
Hieronder staat onder meer:
“Highlights
• Beauty ...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2012/00904
Datum:
21-11-2012
Uitspraak:
VT (=voorzitterstoewijzing)
Product/dienst:
Kleding, schoenen en accessoires
Motivatie:
Misleiding (overig)
Medium:
Audiovisuele Mediadiensten
Kleding, schoenen en accessoires
De bestreden reclame-uiting
Het betreft een televisiecommercial van adverteerder waarin een aluminium portemonnee wordt aangeprezen met onder andere de mededeling dat deze bescherming biedt tegen infrarode stralen waarmee gegevens van passen en cr...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2012/00516
Datum:
16-07-2012
Uitspraak:
Aanbeveling (gedeeltelijk)
Product/dienst:
Gezondheid
Motivatie:
Misl. Voornaamste kenmerken product
Medium:
Digitale marketing communicatie
Gezondheid
De bestreden reclame-uiting
Het betreft reclame voor het product “Infrarooddeken”.
Daarin staat onder het kopje “Voordelen infrarood” onder meer:
“Het grote voordeel van de infrarooddeken is de doeltreffende ontgifting. Naast water be...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2011/00480
Datum:
06-07-2011
Uitspraak:
Aanbeveling
Product/dienst:
Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
Motivatie:
Misl. Voornaamste kenmerken product
Medium:
Digitale marketing communicatie
Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uitingen
Het betreft de homepagina van de website www. bellyattack.nl en de via een link op deze homepagina te bereiken folder op de pagina http://www.bellyattack.nl/0195_0002%203Luik folder_DEF.pdf. In deze uitingen wordt de ...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2011/00470
Datum:
04-07-2011
Uitspraak:
Aanbeveling
Product/dienst:
Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
Motivatie:
Misl. Voornaamste kenmerken product
Medium:
Digitale marketing communicatie
Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uitingen
Het betreft de website www.betterbelly.nl waar de infrarood tailleband Better Belly wordt aangeprezen op de subpagina’s met als onderwerp (A) “Better Belly”, (B) “Methode” en (C) “Positieve effecten” en ...
Bekijk uitspraak
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.OkGeen cookies toestaanVoorwaarden