a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.

6 Resultaten voor uw zoekopdracht "klachtenkompas"

Opnieuw zoeken

Dossiernr:

2020/00607

Datum:

13-01-2021

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Prijs(vermelding)

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een uiting op https://www.jumbo.com/service/7-zekerheden/euros-goedkoper. Daarin staat: “Laagsteprijsgarantie Elders goedkoper? Product gratis! Wij helpen je met je huishoudbudget omdat je nergens goedkoper u...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2017/00817

Datum:

18-12-2017

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing) (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Huishouden en inrichting
De bestreden reclame-uiting Het betreft de advertentie van Koopjedeal in de Volkskrant en op de website van adverteerder, voor zover daarin staat: “Luxe Dekbedovertrekken van Hotelkwaliteit (Katoensatijn) – Alle maten slechts € 19,95! Adviespri...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2017/00464

Datum:

31-07-2017

Uitspraak:

VT voor zover nodig

Product/dienst:

Reizen en toerisme

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale marketing communicatie

Reizen en toerisme
De bestreden reclame-uiting Het betreft een uiting op adverteerders mobiele website msccruises.nl, waarin een cruise van 7 nachten met cruiseschip MSC Meraviglia (binnenhut), vertrekdatum 22 december 2017,  wordt aangeboden voor de prijs “vanaf ...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2016/00841

Datum:

13-12-2016

Uitspraak:

VT voor zover nodig

Product/dienst:

(Niet)-commerciele reclame

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

(Niet)-commerciele reclame
De bestreden reclame-uiting Het betreft de website www.klachtenkompas.nl voor zover op deze website het volgende stappenplan wordt genoemd: “1. Vul het bedrijf in 2. Geef je klacht 3. Het bedrijf komt in actie 4 Je klacht wordt opgelost”.   De k...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2016/00434 - CVB

Datum:

08-09-2016

Uitspraak:

CVB Aanbeveling Bevestigd (=Aanbeveling)

Product/dienst:

Uitzenden/ICT

Motivatie:

Vergelijkende reclame

Medium:

Digitale marketing communicatie

Uitzenden/ICT
Het College van Beroep [8 september 2016] De grieven Pretium voert als formele grief aan dat de Commissie het beginsel van hoor en wederhoor heeft geschonden en onderbouwt dit als volgt. De Commissie heeft geïntimeerde laten reageren op de reactie...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2014/00915

Datum:

25-03-2015

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting Het betreft een uiting voor Green Tea Slim Patch op adverteerders webpagina www.greenteaslimpatch.nl. De uiting heeft als kop “AFSLANKEN MET GROENE THEE Breng uw figuur in topvorm met Green Tea Slim Patch!” en bevat on...
Bekijk uitspraak