a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.

5 Resultaten voor uw zoekopdracht "lipton ice tea"

Opnieuw zoeken

Dossiernr:

2023/00283

Datum:

02-08-2023

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een Instagrampost van [naam content creator]. In de post is een foto van de content creator te zien die een blikje Lipton Ice Tea voor de camera houdt. Onder de post staat onder meer: “Ik ben deze zomer #Li...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2018/00837

Datum:

19-12-2018

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Detailhandel

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Ongeadresseerd drukwerk

Detailhandel
De bestreden reclame-uiting Het betreft een folder van Albert Heijn waarop bovenaan staat: “Doe maar lekker duurzaam” met hieronder een foto van diverse producten en de tekst: U kunt uw dagelijkse boodschappen heel eenvoudig duurzamer mak...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2017/00216

Datum:

22-05-2017

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een uiting op www.plus.nl. Daarin staat onder de aanhef “NERGENS GOEDKOPER” en de afbeelding van drie verschillende verpakkingen Lipton Ice Tea met daarbij de prijs “1,00” en de doorgestreepte prijze...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2016/00325

Datum:

23-05-2016

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Detailhandel

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Ongeadresseerd drukwerk

Detailhandel
De bestreden reclame-uiting Het betreft de volgende “jaaraanbiedingen” in de reclamefolder van Jumbo van maart 2016 (week 13): zes flessen Coca-Cola “5+1 GRATIS*                                       11,16 N...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00745

Datum:

22-12-2009

Uitspraak:

Aanbeveling (Gedeeltelijk)

Product/dienst:

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Voeding en niet- alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een advertentie in de Volkskrant van 29 september 2009, met de koptekst: “Lipton. Niet voor niets de meest gedronken thee ter wereld. Hieronder staat een afbeelding van een pakje Engelse thee van Lipton. H...
Bekijk uitspraak