De bestreden reclame-uiting
Het betreft een Instagrampost van [naam content creator]. In de post is een foto van de content creator te zien die een blikje Lipton Ice Tea voor de camera houdt. Onder de post staat onder meer: “Ik ben deze zomer #Li...
Bekijk uitspraak
De bestreden reclame-uiting
Het betreft een folder van Albert Heijn waarop bovenaan staat: “Doe maar lekker duurzaam” met hieronder een foto van diverse producten en de tekst: U kunt uw dagelijkse boodschappen heel eenvoudig duurzamer mak...
Bekijk uitspraak
De bestreden reclame-uiting
Het betreft een uiting op www.plus.nl.
Daarin staat onder de aanhef “NERGENS GOEDKOPER” en de afbeelding van drie verschillende verpakkingen Lipton Ice Tea met daarbij de prijs “1,00” en de doorgestreepte prijze...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2016/00325
Datum:
23-05-2016
Uitspraak:
Afwijzing
Product/dienst:
Detailhandel
Motivatie:
Misleiding Voornaamste kenmerken product
Medium:
Ongeadresseerd drukwerk
Detailhandel
De bestreden reclame-uiting
Het betreft de volgende “jaaraanbiedingen” in de reclamefolder van Jumbo van maart 2016 (week 13):
zes flessen Coca-Cola “5+1 GRATIS*
11,16 N...
Bekijk uitspraak
Dossiernr:
2009/00745
Datum:
22-12-2009
Uitspraak:
Aanbeveling (Gedeeltelijk)
Product/dienst:
Voeding en niet- alcoholhoudende dranken
Motivatie:
Misleiding (overig)
Medium:
Drukpers/tijdschriften
Voeding en niet- alcoholhoudende dranken
De bestreden reclame-uiting
Het betreft een advertentie in de Volkskrant van 29 september 2009, met de koptekst:
“Lipton. Niet voor niets de meest gedronken thee ter wereld.
Hieronder staat een afbeelding van een pakje Engelse thee van Lipton. H...
Bekijk uitspraak
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.OkGeen cookies toestaanVoorwaarden