Omschrijving: |
De klachtVermeld is dat de superprijs ”in elk van de ruim 700 winkels wordt (…) uitgereikt”. In klagers filiaal van Albert Heijn bleek de prijs niet te worden uitgereikt. Klager voldeed aan alle eisen voor deelname aan de wedstrijd. Hij nam deel en heeft per e-mail een ontvangstbevestiging van zijn inzending ontvangen. Later zag hij een quote uit zijn inzending op de AH-website staan. Hij voelt zich misleid nu in ‘zijn’ filiaal geen prijs is uitgereikt. |
Het verweerKlagers filiaal deed wel mee. Er is ook een winnaar bepaald en een prijs uitgereikt. Vanwege een misverstand deed het filiaal pas later mee dan de aanvangsdatum van de wedstrijd. Klagers teleurstelling is begrijpelijk maar de reclame is niet misleidend. |
|
Het oordeel van de Commissie Naar adverteerder stelt en naar blijkt uit het feit dat klager een ontvangstbevestiging van zijn inzending heeft ontvangen en dat een quote uit zijn inzending op de AH-website is geplaatst, heeft ook het filiaal aan het Beukenplein te Amsterdam aan de actie deelgenomen. Dat het voor klanten van dit filiaal niet al vanaf de aanvangsdatum van de wedstrijd mogelijk was daaraan deel te nemen, leidt niet tot het oordeel dat de uiting misleidend is. |
De beslissingDe Commissie wijst de klacht af. |