a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vanaf 2007 vindt u hier.

Dossiernr:

2007/07.0238

Datum:

20-06-2007

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving:

Het betreft de televisiereclame van Albert Heijn, waarin onder meer wordt gezegd:
“(…) de meeste A-merken in onze winkel”, “(…) maar de keuze wordt nooit minder” en “Altijd de grootste keuze in A-merken”.

De klacht

De uiting is misleidend aangezien adverteerder juist steeds minder A-merken heeft.

Het verweer

Adverteerder heeft binnen zijn volledige assortiment de meeste A-merken. Als een A-merk uit het assortiment wordt gehaald, wordt dit door een ander A-merk vervangen, zodat de keuze nooit kleiner wordt.

Het oordeel van de Commissie

Waar adverteerder stelt en niet is weersproken dat, indien een A-merk uit het assortiment wordt gehaald, dit wordt vervangen door een ander A-merk, en het assortiment A-merken dus niet afneemt, wijst de Commissie de klacht af.

De beslissing

De Commissie wijst de klacht af.

Opnieuw uitspraken zoeken

Op datum, dossiernummer, trefwoord of soort uitspraak of een combinatie van deze zoekopties.

*Verplicht in te vullen velden

Uitgebreid zoeken