Omschrijving:Het betreft een folder van Albert Heijn, waarin staat: |
De klacht De genoemde voordeelprijs van € 1,59 blijkt niet te gelden voor de variant pittige kaas. Klager betaalde daarvoor € 1,69. Omdat dit niet uit de uiting blijkt, is deze misleidend. |
Het verweer De nadruk ligt op het voordeel dat de klant behaalt bij de aanschaf van Frico slankie plakjes kaas 20+. Daarvan zijn diverse varianten in de aanbieding, onder andere de “licht pittig” variant voor € 1,59. |
Het oordeel van de Commissie In de uiting staat dat “Frico slankie plakjes kaas 20+ Diverse varianten” worden aangeboden voor de prijs van € 1,59. Hieruit blijkt onvoldoende duidelijk dat de voordeelprijs niet ook geldt voor de variant “pittig” van Frico slankie. Dit geldt temeer daar in de uiting staat “O.a. licht pittig”. Aangezien de genoemde voordeelprijs niet geldt voor de variant pittige kaas, heeft adverteerder niet voldaan aan zijn verplichting als bedoeld in artikel 8.3 van de Nederlandse Reclame Code (NRC). Meer specifiek is sprake van een omissie in die zin dat essentiële informatie omtrent de omvang van het aanbod ontbreekt, als bedoeld onder c van dit artikel, ontbreekt. |
De beslissingGelet op het hiervoor overwogene acht de Commissie de uiting in strijd met artikel 7 van de Nederlandse Reclame Code (nieuw). |
Regeling: artikel 7 NRC |