De bestreden reclame-uiting
Het betreft een advertentie in “De Twenterand Courant” van donderdag 23 juni 2011.
De klacht
Deze luidt, samengevat, als volgt.
Klaagster vindt de advertentie erg misleidend, nu de indruk wordt gewekt dat het gaat om een politiebericht.
Het oordeel van de Commissie
De advertentie heeft het uiterlijk en de opmaak van een echt politiebericht. Pas nadat men de moeite heeft moeten nemen de advertentie in zijn geheel goed door te lezen is duidelijk dat het in werkelijkheid gaat om een reclame van Beboparket.
Nu de gemiddelde consument door het uiterlijk van de advertentie op het verkeerde been wordt gezet, acht de Commissie de uiting niet duidelijk als reclame herkenbaar en daardoor in strijd met artikel 11.1 Nederlandse Reclame Code (NRC).
De beslissing
Op grond van het voorgaande acht de Commissie de reclame-uiting in strijd met artikel 11.1 NRC. Zij beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.