Omschrijving:Het betreft de wijze van verspreiden van een reclame van Magazijn de Bijenkorf bv, gevestigd te Amsterdam. |
De klachtKlager maakt bezwaar tegen het feit dat hij onder meer op 27 maart en 8 april 2008 geadresseerde reclame van afzender heeft ontvangen, terwijl hij bij brief van 22 februari 2008 aan afzendster had verzocht hem geen geadresseerde reclame meer toe te sturen. |
De voorzitter van de Code Commissie De voorzitter heeft besloten gebruik te maken van zijn bevoegdheid neergelegd in artikel 12 lid 1 aanhef en onder b van het Reglement betreffende de Reclame Code Commissie en het College van Beroep, inhoudende dat de voorzitter een klacht kan toewijzen indien degene tegen wie de klacht is gericht deze heeft erkend en de voorzitter van oordeel is dat de klacht de Commissie aanleiding zal geven een onderhandse aanbeveling te doen. Aangezien klager onweersproken heeft meegedeeld dat hij geadresseerde reclame van afzendster heeft ontvangen, terwijl hij afzendster schriftelijk had verzocht hem geen geadresseerde reclame meer toe te zenden, heeft afzendster artikel 14 van de Code Brievenbusreclame, Huissampling en Direct Response Advertising (CBR)overtreden. De voorzitter beslist als volgt: |
Het verweerAfzendster heeft bij brief van 24 april 2008 meegedeeld dat aan klagers verzoek geen gevolg was gegeven, omdat dit verzoek afzendster niet had bereikt en dat inmiddels het huisnummer en de postcode van klager uit het mailingbestand zijn verwijderd. |
De re- en dupliek Bij brief van 11 juni 2008 heeft klager meegedeeld dat hij op 14 mei en 11 juni 2008 opnieuw geadresseerd reclamedrukwerk van afzendster heeft ontvangen. Bij brief van 7 juli 2008 heeft afzendster meegedeeld dat klager toch weer drukwerk heeft ontvangen, omdat geen gebruik is gemaakt van een lijst om te voorkomen dat klager drukwerk ontvangt. |
Regeling: artikel 14 CBR |