Omschrijving:Het betreft een televisiereclame voor een product van Vichy en wel -aldus klager- een “Vichy rolding om gel te smeren waar je van afslankt!”. |
De klachtIn de uiting (“lipocure?”) wordt beweerd dat men na het smeren van de gel af zal slanken, hetgeen onmogelijk is bij iemand met veel overgewicht. De uiting is om die reden misleidend. |
Het verweerAdverteerder meent dat sprake is van een misverstand. Adverteerder heeft in 2007 tot en met 4 mei geen televisiereclames uitgezonden voor Bodyproducten, zoals Lipocure. Pas vanaf 7 mei 2007, derhalve na indiening van de klacht, is televisiereclame gemaakt voor het product Lipometric. Voorts is Lipocure een product in een tube met en tuitje en geen ‘rolding’. Lipometric is een product in een pompfles. |
|
Het oordeel van de Commissie Adverteerder heeft onweersproken gesteld dat vóór 7 mei 2007 geen televisiereclame voor bodyproducten is uitgezonden. Klager heeft, hoewel daartoe in de gelegenheid gesteld, niet op het verweerschrift gereageerd en zijn klacht niet nader toegelicht. |
De beslissingDe Commissie acht de klacht ongegrond. |