De bestreden reclame-uiting
Het betreft de door adverteerder per e-mail aan klager gezonden evaluatie-enquête.
De klacht
Nadat klager per e-mail aan adverteerder had laten weten geen e-mail van haar te willen ontvangen, zond adverteerder hem op 24 februari 2015 toch nog een e-mail met het verzoek een evaluatie-enquête in te vullen. Daarmee handelde adverteerder in strijd met het bepaalde in artikel 1.3 van de Code Reclame via e-mail 2012 (Code e-mail).
Het verweer
Kort samengevat luidt adverteerders verweer met betrekking tot de toegestuurde evaluatie-enquête dat deze aan klager is toegestuurd ten gevolge van een misverstand.
Het oordeel van de voorzitter
Adverteerder heeft niet weersproken dat de gewraakte evaluatie-enquête aan klager is toegestuurd zonder dat voldaan is aan één van de in artikel 1.3 genoemde voorwaarden. Gelet hierop heeft adverteerder gehandeld in strijd met het bepaalde in artikel 1.3 van de Code e-mail.
De voorzitter is van oordeel dat adverteerder voldoende aannemelijk heeft gemaakt dat de e-mail aan klager is toegestuurd ten gevolge van een misverstand en om die reden zal hij gebruik maken van zijn bevoegdheid om een aanbeveling achterwege te laten.
De beslissing
Gelet op het vorenstaande is de voorzitter van oordeel dat gehandeld is in strijd met het bepaalde in artikel 1.3 Code e-mail.