a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.

32 Resultaten voor uw zoekopdracht "hipp"

Opnieuw zoeken

Status:

Dossiernr:

2024/00366

Datum:

10-09-2024

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Elektronische apparaten

Motivatie:

Misleiding Beschikbaarheid

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Elektronische apparaten
De bestreden reclame-uiting Het betreft de volgende uiting: De website van 123accu waarin op de homepage het volgende staat (voor zover voor de klacht relevant): “10 redenen om bij ons te bestellen (…)v Voor 23.00 uur besteld, morgen in huis (...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2024/00060

Datum:

30-05-2024

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Persoonlijke verzorging en uiterlijk

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Persoonlijke verzorging en uiterlijk
De bestreden reclame-uitingen Het gaat om een e-mail van adverteerder en de website van adverteerder voor zover daar in het kader van een Black Friday actie de Oral-B iO 10 Elektrische Tandenborstel werd aangeboden. In de e-mail en op de website st...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2023/00547 - CVB

Datum:

05-06-2024

Uitspraak:

CVB Aanbeveling Bevestigd (=Aanbeveling)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
Het College van Beroep [5 juni 2024] 1. Procedureverloop […]   2.  De bestreden reclame-uitingen De inleidende klacht is gericht tegen de volgende uitingen. 1. De website www.hipp.nl voor zover daarop “HiPP HA 1 Combiotik Zuigelingenmelk...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2023/00539

Datum:

07-02-2024

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een televisiereclame voor Dors bier van Jumbo. Daarin zegt de voice-over onder meer: “Bij Jumbo zijn we dol op hippe biertjes. Maar niet op wat ze kosten. (..) Kees en Job brouwen ons bekroonde Dors bier (...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2022/00195

Datum:

01-06-2022

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing) (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Voeding en drank
De bestreden reclame-uiting Het betreft een reclame-uiting op de website van “vetsend.co.uk”, waarin het product: ‘Veterinary HPM Clinical Diet – Weight Loss for Dogs (Previously: VetComplex Calorie Regulation) wordt aangeprezen. Bij deze a...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2021/00282

Datum:

09-08-2021

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Elektronische apparaten

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Elektronische apparaten
De bestreden reclame-uiting Het betreft een advertentie op de website van Fruugo waarin de “H96 Max Smart Android 9.0 TV Box RK3318 Quad Core 64 Bit UHD 4K H.265 4GB / 32GB” van het merk “Potato” wordt aangeprezen met de mededeling:    ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2020/00579

Datum:

11-02-2021

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Casino, loterij, (promotioneel) kansspel

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Direct marketing (niet digitaal)

Casino, loterij, (promotioneel) kansspel
De bestreden reclame-uiting Het betreft een door klaagsters oma ontvangen mailing van Bakker, waarin onder meer staat:                                                   “URGENT! THE ONLY AUTHORIZED READER OF THIS MESSAGE  ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2020/00324

Datum:

01-10-2020

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Kleding, schoenen en accessoires

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Kleding, schoenen en accessoires
De bestreden reclame-uiting Het betreft een uiting op https://womanlix.com. Daarin wordt “The Magic bra” aangeprezen waarover onder meer wordt gesteld: “The Magic bra is specially designed for you to support and shape your body with perfection...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2020/00335

Datum:

25-08-2020

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Huishouden en inrichting

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Huishouden en inrichting
De bestreden reclame-uiting Het betreft de website wish.com voor zover daarop een “Solar LED Underwater Light” werd aangeboden met de vermelding “Items are sold and shipped by USA Warehouse”.   Samenvatting van de klacht (ver...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2020/00291

Datum:

13-08-2020

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Kleding, schoenen en accessoires

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Kleding, schoenen en accessoires
De bestreden reclame-uiting Het betreft een uiting op www.curveshaper.nl. Daarin staat onder de aanhef: “CurveShaper RACHELLE’S VERHAAL” onder meer:   “Ik stoorde mij steeds aan mijn lichaam en het werd tijd dat ik actie ging ondernemen. lk ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2018/00875 - CVB

Datum:

09-10-2019

Uitspraak:

CVB Aanbeveling Bevestigd (=Aanbeveling)

Product/dienst:

Detailhandel

Motivatie:

Misleiding Prijs(vermelding)

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Detailhandel
Het College van Beroep [9 oktober 2019] De bestreden uiting, de inleidende klacht en de beslissing van de Commissie Het betreft een via de The Advertising Standards Authority (ASA) te Londen, zusterorganisatie van de Stichting Reclame Code, ingedie...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2018/00897 - CVB

Datum:

04-06-2019

Uitspraak:

CVB Aanbeveling (gedeeltelijk) Bevestigd (=Aanbeveling (gedeeltelijk))

Product/dienst:

Vastgoed

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Digitale Marketing Communicatie

Vastgoed
Het College van Beroep [4 juni 2019] De bestreden uitingen, de inleidende klacht en de beslissing van de Commissie De klacht is gericht tegen de website van Esteon (www.esteon.nl). Voor zover in beroep relevant, betreft het de volgende uitingen: h...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2018/00620/I

Datum:

05-03-2019

Uitspraak:

VT vernietigd (=Afwijzing)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Verpakking en etikettering

Voeding en drank
Beslissing van de voorzitter d.d. 12-12-2018: De bestreden reclame-uitingen Het betreft de verpakking van HiPP Kinderkoek, alsmede de webshop van Albert Heijn (www.ah.nl) waarin dit product wordt aangeboden, telkens voor zover de claim ‘zonde...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00776 - CVB

Datum:

06-06-2018

Uitspraak:

CVB Aanbeveling Bevestigd (met wijziging gronden) (= Aanbeveling)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Voeding en drank
Het College van Beroep [6 juni 2018] De bestreden uiting, de klacht, de beslissing van de Commissie en de grieven De klacht is gericht tegen een advertentie in De Volkskrant waarin De Wijnbeurs wijn aanbiedt van “Ch?teau Marquis de Mons”...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2017/00443

Datum:

27-07-2017

Uitspraak:

VT voor zover nodig

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en drank
De bestreden uiting Het betreft de wijze van aanbieden van ‘HiPP 1 – Bio Zuigelingenmelk – 900gr’ in de webshop van Bol.com (www.bol.com).   De klacht Foodwatch stelt dat uit onderzoek door haar is gebleken dat in de webshop van ...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2017/00436

Datum:

26-07-2017

Uitspraak:

VT voor zover nodig

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en drank
De bestreden uiting Het betreft de wijze van aanbieden van ‘Hipp Bio 0+ Combiotik 1 Zuigelingenmelk 0-6mnd’ in de webshop van Drogisterij.net (www.drogisterij.net).   De klacht Foodwatch stelt dat uit onderzoek door haar is gebleken dat in de we...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00258

Datum:

09-05-2017

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Misleiding Prijs(vermelding)

Medium:

Digitale marketing communicatie

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft de website tours.amsterdamtour.nl voor zover het betreft de subpagina waarop een “Rondvaart Diner Amsterdam” wordt aangeprezen (http://tours.amsterdam.nl/vaartochten-boottocht-amsterdam/rondvaart-diner-amst...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00143

Datum:

28-03-2017

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en drank
De bestreden uitingen Het betreft de webshop van Albert Heijn (https://www.ah.nl/producten) voor zover binnen deze webshop voedingsmiddelen zijn ingedeeld in de categorieën ‘Verse, gekoelde sap’, ‘Vruchtensap’ en ‘Drinkpakjes’.   De kla...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00142

Datum:

28-03-2017

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en drank
De bestreden uitingen Het betreft de webshop van PLUS (https://www.plus.nl/assortiment) voor zover binnen deze webshop voedingsmiddelen zijn ingedeeld in de subcategorieën ‘’vruchtensappen’, ‘gekoelde, verse sappen en smoothies’...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00141

Datum:

28-03-2017

Uitspraak:

VAF (=voorzittersafwijzing)

Product/dienst:

Voeding en drank

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Digitale marketing communicatie

Voeding en drank
De bestreden uiting Het betreft de webshop van Jumbo (https://www.jumbo.com/producten?) voor zover binnen de webshop voedingsmiddelen zijn ingedeeld in de categorieën ‘gekoeld sap’, ‘ongekoeld sap’ en ‘pakjes sap’.   De klacht Op grond ...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2016/00258

Datum:

29-07-2016

Uitspraak:

VT bevestigd (=Aanbeveling)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De procedure Nadat klager op 15 maart 2016 bezwaar had gemaakt tegen een reclame-uiting van adverteerder en adverteerder bij brief van 27 maart 2016 op de klacht had gereageerd, heeft de voorzitter van de Reclame Code Commissie (hierna: de voorzitter...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2016/00371

Datum:

20-07-2016

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De bestreden uitingen Het betreft de volgende (mededelingen op) subpagina’s van de website www.homeopathieschipper.nl: 1. http://www.homeopathieschipper.nl /Kinkhoest.htm “Kinkhoest en kinkhoestachtige klachten zijn homeopathisch vaak goed te beh...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2016/00135

Datum:

28-04-2016

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting Het betreft een uiting op www.homeopathieschipper.nl. Daarin staat onder de aanhef “CEASE” onder meer: “CEASE Therapie staat voor Complete Elimination of Autistic Spectrum Expression CEASE Therapie, ontwikkeld door h...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/01083

Datum:

24-11-2015

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Persoonlijke verzorging en uiterlijk

Motivatie:

Misleiding Ontbrekende informatie

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Persoonlijke verzorging en uiterlijk
De bestreden reclame-uiting Het betreft de op televisie uitgezonden, bijna 25 minuten durende ‘infomercial’ van Tommy Teleshopping, waarin de “Tulip automatische kruller van Instyler” wordt aangeprezen. Op verschillende momenten in de uiting ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/00978

Datum:

03-11-2015

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Misleiding Voornaamste kenmerken product

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
De bestreden reclame-uiting Het betreft een als advertorial omschreven uiting op de website www.destadamersfoort.nl met als titel “Neurologische chiropractie signaleert”. In de uiting staat onder meer: “Afspraak maken zonder eerstelijnsverwijzi...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/00056

Datum:

07-05-2015

Uitspraak:

CVB Aanbeveling Bevestigd (met wijziging gronden) (= Aanbeveling)

Product/dienst:

Gezondheid

Motivatie:

Strijd met wet

Medium:

Digitale marketing communicatie

Gezondheid
Het College van beroep [7 mei 2015] De grieven Deze worden door het College als volgt gerubriceerd en samengevat. Grief 1 De claim “houdt de bloedvaten elastisch en in goede conditie” wordt door Pharma Webwinkel niet gebruikt voor Curanol tablett...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2011/01181

Datum:

13-02-2012

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

uitgeven/uitzenden

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

uitgeven/uitzenden
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een televisiereclame waarin wordt gezegd: “Je werkdag is leuker met de No Repeat Workday van Sky Radio. Van 9 tot 5 nooit twee keer dezelfde platen”. Intussen zijn verschillende apparaten te zien waarmee...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2010/00653

Datum:

12-10-2010

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Drukpers/tijdschriften

Alcoholhoudende dranken
De bestreden uitingen             Het betreft de volgende uitingen voor de alcoholhoudende drank Canei:   a. een printuiting in het blad Ditjes & Datjes van 21 augustus 2010 waarin ondermeer staat:  “Wij? Wij drinken Canei” en ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2010/00111

Datum:

31-03-2010

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

(Financiele) dienstverlening

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

(Financiele) dienstverlening
  De procedure   Klaagster heeft op 19 januari 2010 door middel van het online klachtenformulier bezwaar gemaakt tegen de hierna te noemen reclame-uitingen van adverteerder.   Adverteerder heeft bij brief van 11 februari 2010 tegen de klacht verwe...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2010/00053

Datum:

03-06-2010

Uitspraak:

Aanbeveling (Gedeeltelijk)

Product/dienst:

(Gemotoriseerd) vervoer

Motivatie:

Misleiding (overig)

Medium:

Overige

(Gemotoriseerd) vervoer
De bestreden uiting   Het betreft een uiting ter grootte van een halve pagina in -in ieder geval- De Volkskrant, De Telegraaf en het Parool van 30 september 2009 met -onder het logo van Trafigura- de aanhef: “Scheepsafval van de Probo Koala kon ge...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2009/00844

Datum:

28-01-2010

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Alcoholhoudende dranken

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Buitenreclame

Alcoholhoudende dranken
  De bestreden uiting   Het betreft een billboard-advertentie voor de ‘Wijnalmanak 2010, de beste wijnen onder € 5,-’. Boven een afbeelding van de almanak staat de tekst: “Waarschuw je glasbak…”.   De klacht   Klager is van mening dat...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2008/08.0472

Datum:

19-11-2008

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: Het betreft de bij de zomercatalogus van Privado gevoegde reclamefolder “Zomerstunt”, waarin de geadresseerde erop wordt gewezen dat bij een bestelling uit de catalogus een aantal cadeaus kan worden gewonnen. Het aantal cadeaus dat ...
Bekijk uitspraak