Omschrijving:Het betreft een radioreclame van Sensemakers, in twee varianten, waarin onder meer wordt gezegd: “Zo zo op weg naar je werk?” resp. “Zo zo hard gewerkt?” en “Wordt het niet eens tijd voor ontspanning? Dus straks hup, die auto aan de kant en dan zo snel mogelijk de digitale snelweg op. Gewoon naar thuis.nl” |
De klachtKlager is 11 jaar en vindt de uiting misleidend, omdat de zinsnede “even aan jezelf denken en ga dan de digitale snelweg op” vriendelijk klinkt terwijl de website www.thuis.nl een gore site is met allemaal vieze plaatjes. |
Het verweer De uiting is duidelijk gericht op volwassenen. |
Het oordeel van de Commissie Reclame mag ingevolge artikel 7 NRC niet misleiden over onder meer de inhoud en de eigenschappen van hetgeen wordt aangeboden. Reclame dient zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn. |
De beslissingOp grond van het vorenstaande acht de Commissie de uiting in strijd met artikel 7 van de Nederlandse Reclame Code. Zij beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. |
Regeling: artikel 7 NRC |