Omschrijving:Het betreft de huis-aan-huis verspreide reclamefolder van Kijkshop B.V. op de voorzijde waarvan staat “Kijkshop pakt uit met Moederdag” en die geldig is van 30 april t/m 13 mei 2007. |
De klachtDoor deze artikelen in de voor moederdag bestemde folder aan te bieden is de grens wat betreft normaal burgerlijk fatsoen overschreden. |
Het verweer Adverteerder laat weten te hebben besloten om voortaan geen erotische artikelen meer in folders of andere reclame-uitingen te plaatsen. |
Mondelinge toelichting Klager lichtte zijn standpunt nader toe en legde pleitaantekeningen over.
|
Het oordeel van de Commissie Door deze artikelen aan te prijzen in een folder die, blijkens de op de voorkant door een kind geschreven teksten “Voor Mama” en “Mama is lief”, met name of mede voor kinderen bestemde suggesties voor Moederdag-geschenken bevat, heeft adverteerder reclame gemaakt in strijd met de goede smaak en het fatsoen. |
De beslissing Op grond van het vorenstaande acht de Commissie de uiting in strijd met artikel 2 van de Nederlandse Reclame Code en beveelt zij adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. |
Regeling: artikel 2 NRC |