Omschrijving:Het betreft de huis-aan-huis verspreide reclamefolder van Kijkshop B.V. op de voorzijde waarvan staat “Kijkshop pakt uit met Moederdag” en die geldig is van 30 april t/m 13 mei 2007. |
De klachtOp deze wijze worden kinderen met erotische zaken geconfronteerd waar ze nog niet mee geconfronteerd hoeven worden. Dergelijke artikelen behoren niet in reclame-folders te worden aangeprezen. De folder zou in een enveloppe moeten worden verspreid of het artikel zou via een ander kanaal moeten worden aangeboden. |
Het verweer Adverteerder laat weten te hebben besloten om voortaan geen erotische artikelen meer in folders of andere reclame-uitingen te plaatsen. |
Het oordeel van de Commissie Door in een folder die huis-aan-huis wordt verspreid, op de onderhavige wijze, in woord en beeld een vibrator aan te prijzen, heeft adverteerder reclame gemaakt in strijd met de goede smaak en het fatsoen. |
De beslissingOp grond van het vorenstaande acht de Commissie de uiting in strijd met artikel 2 van de Nederlandse Reclame Code en beveelt zij adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. |
Regeling: artikel 2 NRC |