De bestreden reclame-uiting
Het betreft een billboardposter voor het evenement ‘Halloween Fright Nights’ van Walibi.
Op de poster is onder meer een ‘killer clown’ te zien met daarnaast de tekst:
“Your life is a gamble”, gevolgd door informatie over het evenement.
De klacht
De poster hangt bij een postkantoor en is ook in frames op de stoep geplaatst. Klaagster vindt de uiting ongepast omdat deze kinderen angst aanjaagt.
Het oordeel van de voorzitter
De voorzitter heeft begrip voor het feit dat niet iedereen een poster als de onderhavige zal waarderen, nu daarop een ‘killer clown’ is afgebeeld en, meer op de achtergrond, ook andere personages die kinderen als beangstigend kunnen ervaren. De voorzitter oordeelt evenwel dat de onderhavige poster niet van dien aard is, dat publicatie daarvan in de nabijheid van een postkantoor onaanvaardbaar is. Om die reden beslist de voorzitter als volgt.
De beslissing van de voorzitter
Gelet op het bovenstaande wijst de voorzitter de klacht af.