Omschrijving:Het betreft een e-mail van ANWB Reizen h.o.d.n. Pharos Reizen, waarin onder meer staat: |
De klachtKlager boekte twee reizen en ontving een bevestiging daarvan waarop melding werd gemaakt van een actiekorting van € 50,-. Daarna belde en e-mailde adverteerder om te vertellen dat er een fout was gemaakt. De € 50,- korting was niet van toepassing, althans naast die korting zou zij niet ook 5.000 Bonus Miles ontvangen. Dit laatste vindt klager onterecht en om die reden vindt klager de uiting misleidend. |
Het verweerOp 31 december 2006 heeft klager de reizen geboekt. Op 2 januari 2007 heeft adverteerder klager bericht dat per abuis niet de 5.000 Bonus Miles waren verwerkt, maar dat een korting van € 50,- op de factuur stond. De actiecode is verkeerd verwerkt. Klager heeft geen recht op de € 50,- korting. De uiting maakt alleen melding van 5.000 Bonus Miles. De uiting is dus niet misleidend. |
|
Het oordeel van de Commissie Klager is ingegaan op de uiting waarin 5.000 Bonus Miles worden aangeboden “als u nu boekt”. Naar adverteerder gemotiveerd heeft gesteld is – samengevat – vervolgens een fout gemaakt waardoor in de bevestiging van de boeking abusievelijk geen 5.000 Bonus Miles staan, maar een korting van € 50,-. De Commissie acht het aannemelijk dat ten gevolge van een fout in plaats van de 5.000 Bonus Miles abusievelijk een € 50,- korting is vermeld in de bevestiging. In de uiting wordt geen korting van € 50,- aangeboden. Gelet op het vorenstaande is sprake van een afhandelingsfout en kan niet worden geoordeeld dat de reclame-uiting misleidend is. |
De beslissingDe Commissie wijst de klacht af. |