Omschrijving:Het betreft geadresseerde brievenbusreclame van Koninklijke KPN N.V., waarin onder meer het volgende staat: “Uw huidige abonnement wordt automatisch omgezet naar BelVrij Weekend.” en “Besluit u te veranderen van abonnement, geef dit dan door met behulp van onderstaande antwoordkaart”. |
De klachtDe uiting is in strijd met artikel 7 sub a van de Code Brievenbusreclame, Huissampling en Direct Response Advertising (CBR), omdat het abonnement van klager ongevraagd wordt omgezet in een duurder abonnement, tenzij klager binnen de gestelde tijd reageert via de antwoordkaart. |
Het verweerWeliswaar is het BelVrij Weekend abonnement € 0,84 per maand duurder maar klager kan met dit abonnement in het weekeinde gratis bellen. |
|
Het oordeel van de Commissie Dat tussen partijen reeds sprake is van een contractuele relatie, staat niet in de weg aan een toetsing van de uiting aan artikel 7 CBR. Naar adverteerder onweersproken heeft gesteld, is adverteerder op basis van de algemene voorwaarden bevoegd om de overeenkomst met klager te wijzigen. In casu is de bestaande overeenkomst gewijzigd. Er is geen sprake van het ongevraagd toezenden van goederen. |
De beslissingDe Commissie wijst de klacht af. |