Omschrijving:Het betreft de aan klager gezonden, geadresseerde brief van 11 juni 2007van Koninklijke KPN N.V., waarvan de aanhef luidt: “Er liggen gratis belminuten voor u klaar … bij kpn”. |
De klacht Klager heeft twee mobiele telefoons voor het bellen waarmee gebruik wordt gemaakt van het KPN netwerk en vermoedde dat dit de reden was voor het onderhavige aanbod. Het volgen van de instructies in de brief maakte het echter niet mogelijk zich aan te melden teneinde van de belminuten gebruik te kunnen maken. Gelet hierop acht klager de uiting in strijd met de artikelen 5, 7 en 10 van de Nederlandse Reclame Code. |
Het verweer De brief die aan abonnees met een vaste telefoonaansluiting wordt gestuurd, is door en fout ook aan klager gestuurd. Interne bedrijfsprocessen en het korte tijdsbestek gelegen tussen klagers opzegging van het abonnement bij adverteerder en het moment van verzending van de brief waren er de oorzaak van dat klager deze brief abusievelijk naar klager is gestuurd. |
De repliek Klager handhaaft het bezwaar en licht dit nader toe. Klager merkt daarbij op dat met “Telefoon Thuis” niet voor iedereen duidelijk is dat daarmee gedoeld wordt op een vaste telefoonaansluiting thuis. |
Het oordeel van de Commissie |
De beslissingDe Commissie wijst de klacht af. |