Omschrijving:Het betreft een advertentie in Metro van Speedlinq, waarin onder meer staat: “€ 9,95 ADSL 4MB snelheid! voor 1 jaar lang!”, “gratis modem*” en “*Informeer naar de actievoorwaarden”. |
De klacht Klager heeft van het aanbod gebruik gemaakt en heeft vrijwel dagelijks storingen gehad. Het modem is niet gratis maar kost € 60. Later bleek dat het abonnement niet € 9,95 maar € 25,- kost |
Het verweer Klager is niet op het aanbod in Metro ingegaan, maar heeft via de website www.internetten.nl een ADSL X-tra 2048 / 1024 Kbit abonnement afgesloten. Adverteerder legt een afdruk over van het betreffende aanbod dat op www.internetten.nl heeft gestaan en van de aanvraag van klager. Van het door klager afgesloten abonnement bedraagt de prijs € 14,95 per maand. Door middel van een actiekorting ad € 120,- is aan klager een korting van € 10,- per maand verstrekt. Klager betaalt voor het abonnement dus per maand € 4,95 maar omdat klager niet over een KPN telefonie aansluiting beschikt, komt daarbij € 9,50 voor het gebruik van de telefonielijn. Dit staat in de Algemene Voorwaarden. In de bestreden uiting staat overigens duidelijk “Informeer naar de actievoorwaarden”. Klager heeft op 2 mei 2007 contact opgenomen met de helpdesk. Hij bleek zijn modem verkeerd te hebben geconfigureerd. Adverteerder is niet bereid tot voortijdige beëindiging van het jaarabonnement omdat geenszins vaststaat dat sprake is geweest van enige tekortkoming aan adverteerders kant. |
|
Het oordeel van de Commissie |
De beslissingDe Commissie wijst de klacht af. |