De bestreden reclame-uiting
Het betreft niet nader door klaagster omschreven radiocommercials van Novamora en Secondlove.
Samenvatting van de klacht en de nadere toelichting door klaagster
Het is niet passend in het tijdperk van corona mensen aan te zetten tot ‘avontuurtjes’. Klaagster verwijst daarbij naar mensen die een partner niet mogen bezoeken wegens corona en de noodzaak van beschermende maatregelen bij een toename van corona besmettingen om het virus beheersbaar te houden. Om die reden kan volgens klaagster ook niet worden vastgehouden aan eerdere beslissingen over reclame-uitingen van adverteerders.
Het oordeel van de voorzitter
Daargelaten dat niet duidelijk is tegen welke specifieke radiocommercials de klacht is gericht en de klacht om die reden reeds terzijde dient te worden gelegd, overweegt de voorzitter als volgt. De door klaagster genoemde omstandigheden kunnen niet tot het oordeel leiden dat reclame-uitingen waarin diensten als de onderhavige worden aangeprezen ontoelaatbaar zijn. Voor zover klaagster verwijst naar bepaalde contactbeperkende maatregelen wegens COVID-19, kan dit niet afdoen aan het feit dat ondanks deze maatregelen de onderhavige dienst niet verboden is en het reclame maken daarvoor evenmin ontoelaatbaar kan worden geacht, ongeacht de bezwaren die men kan hebben tegen deze dienst. De voorzitter beslist als volgt.
De beslissing van de voorzitter
Gelet op het bovenstaande legt de voorzitter de klacht terzijde.