Samenvatting van de klacht
Klager is namens adverteerder benaderd voor telefonische direct marketing. Hij heeft daarbij meerdere overtredingen van de Code voor Telemarketing 2020 (CTM) geconstateerd en zich hierover beklaagd bij adverteerder. Het betreft de volgende overtredingen:
- klager is gebeld terwijl hij in het Bel-me-niet register is ingeschreven, hetgeen een overtreding is van artikel 2 lid 1 CTM 2020,
- het nummer waarvandaan is gebeld, geeft geen informatie over de beller. Dit is een overtreding van artikel 5 lid 3 CTM 2020.
Samenvatting van het verweer
Adverteerder stelt dat zij de klacht met klager in onderling overleg heeft “opgelost”.
De reactie van klager
Het is een raadsel waarom adverteerder stelt dat de klacht is opgelost.
Het oordeel van de voorzitter
Niet betwist is dat adverteerder in strijd met artikel 2 lid 1 CTM 2020 klager heeft benaderd alsmede dat zij daarbij in strijd met artikel 5 lid 3 CTM 2020 niet heeft gebeld met een zichtbaar telefoonnummer, waarop zij teruggebeld kan worden. De klacht is dus gegrond.
De beslissing van de voorzitter
Op grond van het voorgaande heeft adverteerder gehandeld in strijd met artikel 2 lid 1 CTM 2020 en in strijd met artikel 5 lid 3 CTM 2020. De voorzitter beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.