Omschrijving:Het betreft het billboard voor Campari dat is geplaatst bij een bushalte ter hoogte van de Rijnhuizenlaan 2-4 te Utrecht. Het billboard is van International Marques. |
De klacht Het billboard is direct in het zicht van basisschool Sint Jan de Doper geplaatst. Dit is in strijd met artikel 27 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (oud). |
Het standpunt van adverteerder Adverteerder maakt bij de onderhavige advertentiecampagne voor billboards gebruik van de diensten van JCDecaux Nederland B.V. Helaas is in dit geval door JCDecaux Nederland B.V. een niet geschikte locatie gekozen. Adverteerder betreurt dit. |
Het oordeel van de Commissie |
De beslissingOp grond van het voorgaande acht de Commissie de reclame-uiting in strijd met artikel 27 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (oud). Zij beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. |
Regeling: artikel 27 RvA |