Omschrijving:Het betreft de televisiereclame van Fleurop Interflora Nederland, waarin men ziet dat buren (over)last hebben van het feit dat hun buren die avond een feest hebben. De buurvrouw gaat naar de buren om hen daarop te wijzen en nog voor zij thuis is, stopt er een auto van Fleurop die haar een bos bloemen geeft. De tekst van de uiting luidt: “Zo gezegd, zo gedaan. Met fleurop.nl”. |
De klacht In de uiting doet men het voorkomen dat het mogelijk is om tijdens een feest een bos bloemen te bestellen en deze nog diezelfde avond bij de buren af te laten leveren als excuus voor de geluidsoverlast. Het is echter alleen mogelijk om een boeket dezelfde dag te laten bezorgen als men dit voor 12.00 uur bestelt. Niet duidelijk is dat hier sprake is van overdrijving. De uiting is om die reden in strijd met de artikelen 2 en 7 van de Nederlandse Reclame Code. |
Het verweer Alles in de uiting is overdreven, zo ook de tijdspanne die gelegen is tussen het bestellen en bezorgen van de bloemen. Over de uiting kan daardoor bij de gemiddeld geïnformeerde consument geen verwarring ontstaan. |
|
Het oordeel van de Commissie |
De beslissingDe Commissie wijst de klacht af. |