Omschrijving:Het betreft een uiting van Corendon International Travel B.V. op de website www.corendon.nl waarop onder andere een vakantie naar hotel Moon Valley in Egypte wordt aangeboden. |
De klacht Het geboekte hotel Moon Valley bleek bij aankomst geen zaken meer te doen met adverteerder in verband met betalingsachterstanden. Adverteerder is hiervan al langere tijd op de hoogte maar biedt hotel Moon Valley desondanks nog steeds aan. Het ter plaatse als alternatief aangeboden hotel was veel slechter en viezer. Het zou passender zijn geweest indien adverteerder een gelijkwaardig hotel zou hebben aangeboden. |
Het verweer Door problemen in november 2007 tussen hotel Moon Valley en adverteerders lokale agent accepteerde het hotel de boekingen niet meer. Het is helaas niet gelukt om de gasten er alsnog onder te brengen. Hotel Moon Valley is in december 2007 van de website afgehaald. Adverteerder heeft niet met opzet een aanbod op de website gezet dat niet boekbaar was. |
De mondelinge behandeling Klager licht toe dat hij op 14 oktober 2007 heeft geboekt en de reis plaatsvond van 20 tot en met 27 november 2007. Adverteerder licht toe dat zijn agent ter plaatse een conflict had met het hotel over geld en dat de agent heeft nagelaten adverteerder daarvan op de hoogte te stellen. Hij is eind november 2007 achter het conflict gekomen en eind december 2007 heeft hij de website aangepast.
|
Het oordeel van de Commissie |
De beslissingOp grond van het voorgaande acht de Commissie de uiting in strijd met artikel 7 van de Nederlandse Reclame Code. Zij beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. |
Regeling: artikel 7 NRC |