Omschrijving:Het betreft een huis-aan-huis verspreide folder van Soda-Club International, waaraan een witte ballon was bevestigd die uit de brievenbus bleef hangen. |
De klacht Bij terugkeer van vakantie hing er uit klagers brievenbus een witte ballon. Klager doet er alles aan om te voorkomen dat men ziet dat hij met vakantie is. Door deze wijze van verspreiden ziet iedereen direct wie er thuis c.q. met vakantie is, waarmee deze verspreidingswijze in strijd is met de artikelen 2 en 3 van de Nederlandse Reclame Code (NRC). |
Het verweer De mailing is verspreid in de nacht van 4 op 5 juni 2008 en op dinsdag 8 juni zijn de “achtergebleven” ballonnen (5 in getal) door adverteerder weer verwijderd. Dit om te voorkomen dat de ballonnen langere tijd buiten zouden blijven hangen. |
Het oordeel van de Commissie |
De beslissing Op grond van het vorenstaande acht de Commissie de gewraakte wijze van verspreiding in strijd met de artikelen 2 en 3 van de Nederlandse Reclame Code en beveelt zij adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. |
Regeling: NRC art. 2 NRC art. 3 |